Niekoľko tipov, aby vám sedela podprsenka

Nasledujúci článok napísala Michaela Čapková pre český portál prozeny.cz. Je veľmi zaujímavý, určite stojí za to, aby ste ho prečítali:

"S tebou inteview robiť nebudem!" Uzemnila ma ihneď po príchode Helena Konarovská, špeciatlistka na spodnú bielizeň. Čím som ju tak rozhorčila? Ničím iným, než zlou podprsenkou. A to som mala kabát pripnutý až pri krku. Ale aj tak poznala, že nosím nesprávnu bielizeň tak isto, ako 90% českých žien a pravdepodobne aj vy!

Musela som prisľúbiť, že svoju podprsenku vymením ešte predtým, ako začneme natáčať. Kamarátky, ktoré som pôvodne pozvala ako figurantky, na tom neboli oveľa lepšie. Taktiež to schytali. No výsledkom však bolo, že po dvoch hodinách natáčania, sme ani jedna nechcela svoju podprsenku naspäť!

Vyvedené z miery
Každá sme sa s istotou domnievala, že bielizeň, ktorú máme na sebe dokážeme dobre "predať", vieme si to správne vybrať a pristane nám. Len čo sme sa vyzliekli, znalkyňa Konarovská sa dala do smiechu a vravela, že budeme veľmi prekvapené.

Video ako si vybrať dobre padnúcu podprsenku:


V pláne som vôbec nemala, že sa budem vyzliekať, nie to ešte slúžiť ostatným ako figurantka, no atmosféra ma strhla. Bola som zvedavá, čo na mňa odborníčka vymyslí a ako zdôvodní nesprávnosť môjho výberu podprsenky. Každú z nás rozobrala kúsok po kúsku a vždy udala iné dôvody, prečo danú podprsenku rozhodne nie.

Podprsenka musí byť pohodlná a má správne spĺňať svoju funkciu. Takže som si namiesto svojej obvyklej 80 D obliekla 75 F. Rozdiel som si všimla na prvý pohľad. Vyzerala som oveľa štíhlejšie a upravenejšie. Necítila som žiadne tlačenie a akonáhle som zdvihla ruky, nikde mi nič neliezlo a ani nevypadávalo.  "České ženy majú tendenciu podceňovať veľkosť svojich pŕs," vysvetľuje Helena Konarovská a Kláre podáva namiesto podprsenky s veľkosťou 75 A, ktorú mala na sebe, 70 C. Sadla jej ako uliata. Čo na to povedala Klára?

"Už nikdy nechcem 75 A na svoje trojky!"
"Neustále som si myslela, vzhľadom k mojej zatiaľ bezproblémovej postave a malým prsiam, že zvoliť si podprsenku nie je až taký problém. Myslela som, že malé prsia sú automaticky jednotky, teda A. Prvý šok prišiel vo chvíli, keď sa na mňa pozrela odborníčka a povedala:" "Zlatíčko, povedzte mi, čo máte za číslo?" "Zamyslela som sa, čo jej mám na to odpovedať, keďže vždy podprsenku vyberám štýlom pozriem a vidím. 75 A? Takú veľkosť vraj nemám. Tak som si vyhrnula tričko, aby som mohla dokázať, že B určite nemám, a odborníčka i slečna za pultom sa chytili za hlavu. Sú zvyknuté, že ženy svoje prsia podceňujú. Ja som sa pomýlila až o 2 čísla.

Nie len správna veľkosť je dôležitá. Potrebné je taktiež sledovať taktiež trendy vo svete spodnej bielizne a vedieť, ako sa o ňu následne starať. Pozrite sa na video:


A čo na to povedala Stella?
Aj tá prišla do salónu presvedčená, že pozná svoju správnu veľkosť, tj. 75 C a že jej prsia už lepšie ani vyzerať nemôžu. Odborníčka jej však odporučila D70. V duchu sa smiala a myslela, že to bude nezmysel. Po vyskúšaní sa však nestačila diviť. "Moje poprsie bolo vyššie ako inokedy, nikde ma nič netlačilo ani nevyliezalo. Tak som zistila, že som viac ako 15 rokov nosila zlú veľkosť." A s novou veľkosťou teraz Stella vyzerá lepšie aj vo svojej zimnej bunde.

Skrátka sa oplatí dať na radu odborníka, než si kúpiť niekoľko nesprávnych kúskov podprseniek z trhoviska. Jednoducho je rozumnejšie našetriť si na jedno poriadne. Veď nejde len o estetickú stránku, ale taktiež aj o naše zdravie.

Michaela Čapková

4 komentárov:

Anka povedal(a)...

M. Čapková sa postarala o fajn reportáž, musím tie fígle s podprsenkami vyskúšať.

Anonymný povedal(a)...

super reportaz, tohto by mohlo byt viac, aby zenam zdvihlo sebavedomie a hlavne ich naucili kupovat si spravnu velkost.
Ja idem vzdy z obchodu s podprsenkami domov bez podprsenky a s velmi velkou depkou, lebo mi nema kto poradit. Mam velke prsia a ani jedna mi nesedi tak, ako si to predstavujem ja.

Anonymný povedal(a)...

Skvelá reportáž, len tých obchodov kde predávajú podprsenky nad veľkosť D je tak strašne málo. A predavačky ? Po prehliadnutí všetkých obchodov som sa vybrala do obchodu pre moletky s jasným cieľom a logikou ...ak je to obchod s vačšími rozmermi hádam tam budú aj podprsenky zodpovedajúce mojím požiadavkám... moje rozčarovanie prišlo veľmi rýchlo... za pokladňou stál chlap ktorý na otázku ..."máte aj veľkosť F?" odpovedal otázkou "to sú 4-ky?" a vytiahol katalóg nejakej značky a listoval a listoval a listoval..... no tak mi povedzte ako si má jedna slušne obdarovaná žena vybrať to správne prádlo.

Anonymný povedal(a)...

No to je ale hanba na obchody , to ja keby že nemám naštudované veci , o podprsenkách a neporadila by som ženám ako v obchode vybrať podprsenku , už by si ju u mna nikdy nič nekúpili , a to môžem povedať že na to že som mladá s mojími skusenosťami radím hlavne ženám čo nosia C D E ....

Zverejnenie komentára

 

Kontaktné informácie

Akékoľvek otázky, nápady či názory môžete adresovať na e-mail: spodnabielizen@gmail.com.

Ak nájdete na webe nejakú gramatickú, prípadne inú chybu, budeme veľmi vďační, ak nás o nej budete informovať.

Záverom...

Ženské prsia patria k najcitlivejším častiam tela, preto by mala byť správna podprsenka predovšetkým pohodlná a žena by sa v nej mala cítiť dobre. Snáď vám k správnemu výberu aspoň trochu pomôžeme. Ďakujeme za návštevu :)
Copyright © 2009 Blogger Template Dizajn vytvoril Bie Blogger Template Vektor vytvoril DaPino